A kérdés aktualitását tekintve: Most már nem mindegy? Már a Gergely naptár szerint is tavasz van.A jövőre tekintve: A felsorolt gépek, általában kétüteműek, tehát az olaj, a benzibe van keverve /1:20 és 1:50 intervallumon belül/ A keverés arányát az olaj minősége is meghatározza. Négyütemű gépeknél van az olaj külön. Ott is nagyon lényeges, hogy speciális olajat használjunk, mert a léghűtésre való tekintettel a motor hőmérséklete magasabb, mint pl a vizhűtéses gépkocsiknál. / 80 celsius helyett 100-110 fok/ A gyártók javasolják az üzemanyag tartályok leengedését, de ennek jelentősége eltörpül ahhoz képest, hogy a már bekevert üzemanyagoknál az olaj vesziti el a stabilitását. Általában fél évet szoktak garantálni az olajokra bekeverés után. Ezt követően kenő hatásuk csökkenhet, ezért szezon végén ügyeljünk arra, hogy előre bekevert üzemanyagból ne készletezzünk. Négyütemű gépeknél az előirt üzemóránként cseréljük ki, mind a motor, mind a hajtómű olajat.